Durdle Door

wtorek, października 14, 2014 Kasia na Rozdrożach 31 Comments



2,5 godziny drogi od Londynu leży prawdziwa perełka. Zaraz w pobliżu krytego strzecha, uroczego West Lulworth znajdziecie chyba najbardziej znane "drzwi" w Anglii - Durdle Door. To naturalnie powstały most skalny należący do Wybrzeża Jurajskiego, światowego obiektu dziedzictwa przyrodniczego UNESCO, znajdujący się w hrabstwie Dorset. Zaraz obok jest jeszcze Poole i Bournemouth, które pokażę Wam w kolejnym poście. (Nie wspominając już o dzikich konikach spotkanych po drodze, ktore też koniecznie musicie poznać). Więc jednym słowem: warto!


Odwiedzając Londyn w czerwcu tego roku, marzyłam o wyjechaniu poza to nowoczesne, światowe miasto i poznaniu Anglii bardziej wiejskiej i sielskiej. No i od zawsze marzyły mi się angielskie wybrzeża. Przyjaciółki z dawnych lat spełniły mi to życzenie ;)

Co mogę powiedzieć? Chyba pierwszy raz byłam nad morzem (ok, nad Kanałem La Manche, ale whatever) bez stroju i maski do nurkowania. Na bikini i maskę w bagażu podręcznym nie było już miejsca (no i kto zabiera takie wyposażenie na weekend w Londynie?), a i pogoda rano nie pozostawiała złudzeń. Jak sami wiecie, pogoda w Anglii zmienia się jednak z sekundy na sekundę i teoretycznie kąpiel była możliwa... ale wolałam się rozglądać. Chłonąć. Zachwycać. Narobiłam zdjęć od cholery i trochę, ale na szczęście udało mi się je w koncu przebrać i wrzucić te moim zdaniem najlepsze.

Jeśli podoba Wam się, co widzicie na zdjęciach, rozważcie wycieczkę na południe podczas kolejnej wizyty w Londynie. Obojętnie czy wynajmiecie samochod na jeden dzień (a może dwa? w końcu okolica jest niesamowita!), kupicie bilet na pociag czy busa... opłaci się!



Lulworth, Dorset

Lulworth, Dorset

Lulworth, Dorset
Lulworth, Dorset

Lulworth, Dorset

Lulworth, Dorset

Lulworth, Dorset

Lulworth, Dorset
Lulworth, Dorset
Lulworth, Dorset

Lulworth, Dorset
Lulworth, Dorset

Lulworth, Dorset

Lulworth, Dorset
Lulworth, Dorset



Przeczytaj również

31 komentarzy:

  1. Fantastyczne zdjęcia kochana!!!!!
    Łezka w oku mi sie zakręciła, tak się rozczuliłam, pewnie też trochę z powodu nadchodzących "tych dni", ale widoki są naprawdę nieziemskie! Już widzę tam siebie z aparatem w dłoni i z wielkim bananem na twarzy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ahahaha, to te zdjecia, a nie te dni, zaufaj :PP
      Zartowalam, ale ciesze sie, ze tak Cie rozczulily :D

      Usuń
  2. Przepięknie, widoki absolutnie cudowne. W Wielkiej Brytanii jest tyle pięknych miejsc, w moim odczuciu to bardzo niedoceniony turystycznie kraj (nie licząc dużych miast)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze sie Agus! Co do tego niedocenienia, Ty pracujesz z klientami i wiesz, czego chca, a czego nie, ale ja odkad pamietam z kazdej strony kuszona jestem zaletami "Wiejskiej Brytanii" wlasnie

      Usuń
  3. Przecudnieee..:)
    Agnieszka doceniony i to bardzo - Japończycy i Amerykanie mają hopla na punkcie UK , no i przez samych Brytyjczyków..:) Oni uwielbiają podróżować po swoim kraju - myślę, że Polacy też pomału sie otwieraja na ten kierunek - problem jest tylko jeden - finanse, ale prawdopodobnie każdy POlak, ma juz przynajmniej jednego kuzyna w UK, więc problem ze spaniem odpada..:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat co lubia Brytyjczycy nie powiem (oooo, lubia Majorke i Ibize, to wiem) ;) Aaaaale od lat bombarduja mnie relacje o pieknie tego kraju i skads to musi sie brac

      Usuń
  4. ej, ach, och, yyyy i ślinotok niekontrolowany. zajebiaszcze zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie. A bardziej na zachód jeszcze piękniej:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzika przyroda budzi we mnie dzikość serca. Obrazki porywające.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ piękne zdjęcia zrobiłaś! Bo i miejsce piękne, to chyba z głównego zdjecia z bloga? :)
    Niesamowite te skały, trochę jak na Algarve w Portugalii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje pieknie! I tak, to zdjecie u gory jest wlasnie stamtad.
      W Portugalii jeszcze nie bylam, ale jesli wierzyc zdjeciom, to faktycznie przypomina :)

      Usuń
  8. Miałam to szczęście, że przez jakiś czas mieszkałam całkiem niedaleko Durdle Door i pamiętam moje pierwsze z tym miejscem spotkanie - maksymalny zachwyt i niedowierzanie, że to Anglia bo zarówno pogoda jak i widoki oraz kolor morza dorównywały krajobrazom śródziemnomorskim. Bajeczne miejsce, ot co!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat pogoda nie byla srodziemnomorska, ale naprawde przyjemna (z przerwami)... ale te widoki! Naprawde bajeczne, nie dziwie sie Twojemu niedowierzaniu :))

      Usuń
  9. Takie piękne miejsce w Anglii???? Aż niewiarygodne! Cudowne zdjęcia, Kasiu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha, ja wiedzialam, ze Anglia jest piekna, ale teraz mam na to dowody :P Dziekuje pieknie!

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. To jacys zazdrosnicy opowiadaja :P Ale tak na serio, wierze, ze ta pogoda potrafi do grobu wprowadzic ;)

      Usuń

Drogi Czytelniku, zanim pobiegniesz dalej, pozostaw po sobie komentarz. Pozwól nam porozmawiać, inaczej ten wpis zostanie zwykłym monologiem. A mi zależy na Twojej opinii!