Kasia w kuchni – sałatka x 2

piątek, marca 01, 2013 Kasia na Rozdrożach 14 Comments

Tadam, przygotowałam dwa przepisy, bo tak mi się cholernie nie chce pracować ;) Wybaczcie paskudność zdjęć, ale oba trzepnięte gdzieś przypadkiem telefonem… po prostu je zignorujcie.
Pierwszy przepis to: Sałatka. Jeśli moja Agatita bądź ktoś inny prosi o zrobienie sałatki, wiadomo, że będzie to: 

Sałatka

Składniki główne:
- jakakolwiek zielona sałata
- miód
- pierś z kurczaka
- olej
- daktyle (najlepiej świeże!)
- ser typu feta
Składniki opcjonalne:
- oliwki
- ogórek
- marchewka
- pomidor
- kukurydza
- parmezan
- papryka
- jajko
- czego tylko sobie zażyczycie

 Przygotowanie
Na talerzach fantazyjnie układamy kupy sałaty, na to inne warzywka (prawą ręką). Lewa ręka tworzy marynatę z miodu, oleju, papryki, soli i chili. Podsmaża kurczaka w tej marynacie i wrzuca jeszcze ciepłego na kupę sałaty. Jako dressing wystarczy ocet balsamiczny, trochę oliwy, szczypta soli i zioła, ale nie ma sensu tworzyć jakiegoś specjalnego sosu, wystarczy, że polejemy i posypiemy tym gotową sałatkę. Całym sekretem smaku jest „skarmelizowany” kurczak oraz daktyle, im świeższe tym lepiej.




Sałatka numer dwa

Składniki podstawowe:
- cykoria (+ czerwona cykoria)
- zielona sałata
- owoc granatu
- pomarańcza
- parmezan
- czerwona cebula
- papryczka chili
Składniki opcjonalne:
- wszystko inne, ale najlepiej darujcie sobie ;)
Dressing:
- 2 łyżki soku z limetek
- 4 łyżki miodu
- 1 łyżka musztardy
- 2 łyżki soku z owocu granata
- 6 łyżek oliwy
- sól, pieprz, chili

Przygotowanie:
Widoczne na zdjęciu ;)
Składniki dressingu najlepiej wrzucić do słoika, zakręcić i trząchać aż do otrzymania jednolitej, dosyć gęstej konsystencji. 


Przeczytaj również

14 komentarzy:

  1. pierwsza jest wspaniała !!! O tej godzinie takie przysmaki oglądać .... wieczorkiem byłam na zumbie i jestem teraz po tym poście taka głodna ...

    OdpowiedzUsuń
  2. Melduję, że na śniadanie wciągam sałatkę właśnie.
    Jeno owocową ;)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja uwielbiam sałatki i jest ich wielką smakoszką :)
    Obie wygladają przepysznie Kasiu, aż mam ochote je liznąć na ekranie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta nr 1 wpadła mi na listę do zrobienia. :];)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku, zanim pobiegniesz dalej, pozostaw po sobie komentarz. Pozwól nam porozmawiać, inaczej ten wpis zostanie zwykłym monologiem. A mi zależy na Twojej opinii!