Noga słonia

wtorek, kwietnia 10, 2012 Kasia na Rozdrożach 1 Comments



Słoniowe nogi to drzewa rosnące w regionie Jeziora Bodeńskiego prawie na każdym rogu, a  park bez nóg słoniowych to nie park! – tak pewnie wyglądałby dzisiejszy wpis, gdyby nie moja dusza odkrywcy i wszystkowiedząca Mamusia.
Te drzewa fascynują mnie od dawna, a jeden z lokalsów (pewnie Moje Kochanie) na pytanie, jakie to drzewo, odpowiedział: noga słonia, nazwane tak od charakterystycznego pnia. Ta nazwa utkwiła mi w pamięci i gdy próbowałam niedawno znaleźć jakieś informacje o tej roślinie, wpisywałam w wyszukiwarkę: noga słonia, słoniowa noga, drzewo jak słoń? Bezskutecznie. Dopiero komentarz mojej mamy do poprzedniego wpisu: A te drzewa to platany? okazał się być prawdziwym kagankiem oświaty.
Tak, Mamo, te drzewa to platany, ale dla mnie będą zawsze nogami słonia. 



Przeczytaj również

1 komentarz:

Drogi Czytelniku, zanim pobiegniesz dalej, pozostaw po sobie komentarz. Pozwól nam porozmawiać, inaczej ten wpis zostanie zwykłym monologiem. A mi zależy na Twojej opinii!