Piękno w orchideę zaklęte

sobota, maja 04, 2013 Kasia na Rozdrożach 33 Comments

Mangold, roszpunka, pomidory, ogórki, bazylia, mięta, rozmaryn, szpinak, truskawki, pietruszka, koperek – to wszystko (i pewnie jeszcze kilka innych rzeczy, o których teraz zapomniałam) już za kilka tygodni będzie królowało na moim stole. Zieleninka prosto z tarasu.
Jeśli do tego dojdzie (trzymać kciuki!), będę się oczywiście chwalić, będą zdjęcia, relacje, fanfary. Jeśli.
Zanim jednak do tego dojdzie, może upłynąć trochę czasu (i nerwów). Dlatego zamiast prezentować puste doniczki, pokażę Wam coś o wiele piękniejszego – storczyki.
Rok w rok pod koniec kwietnia lądujemy z Sarah na naszej ukochanej wyspie – Mainau. Nie znaczy to wcale, że bywamy na niej tylko raz w roku, o nie, ale w kwietniu musimy być koniecznie, niech się pali i wali! W kwietniu bowiem, w palmiarni, odbywa się wystawa storczyków, inaczej mówiąc: orchidei (preferuję tę nazwę, ma w sobie coś tajemniczego, storczyk brzmi trochę jak szczypior. Lub bocian). We wszystkich kolorach tęczy, kuszą i nęcą – zobaczcie sami!
PS. Zdjęć jest tyle, że postanowiłam pokazać je w dwóch postach, tak na wszelki wypadek, żeby się nikomu w głowie od nadmiaru nie zakręciło ;)


Przeczytaj również

33 komentarze:

  1. Orchidee są niesamowite. Mi ciągle mało, więc czekam na drugą porcję zdjęć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez tak uwazam, szkoda, ze u mnie w domu nigdy nie chca przezyc ;)
      Niedlugo beda ;)

      Usuń
  2. Wow!!! Kwaity to piekno samo w sobie! Na Sri Lance, w miescie Kandy jest ogromny, przecudowny ogrod botaniczny, w ktorym jest sekcja storczykow.

    Kolory, zapachy, wrazenia sprawiaja, ze kreci sie w glowie!
    Sekcja kaktusow wyglada jak z innej planety.

    Ajjj, lubie takie miejsca :) a Twoje zdjecia...wez mnie prosze naucz jak takie cuda tworzyc :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesli kiedys wybiore sie na Sri Lanke, na pewno odwiedze ten ogrod. Kocham kwiaty! :)
      A co do zdjec, nalezy sobie zadac pytanie, ile w tym mojej zaslugi, a ile aparatu, zwykla cyfrowka mi takie nie wychodzily ;)

      Usuń
  3. Ano zaklete. Całe piekno w jednym płatku, uwielbiam te kwiaty.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czerwone najpiękniejsze :) Nawet nie wiedziałam, że istnieją w tym kolorze!

    OdpowiedzUsuń
  5. kurcze, coś w tym jest, że storczyk brzmi jak bocian....... :/
    Kasia, zazdroszczę Ci Mainau pod nosem... pięknie tam, nawet jak leje deszcz:)
    no i orchidee cudne, pamiętam całe plantacje orchidei w Tajlandii.... ech... buziaki!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Widzę, że z moją miłością do tych roślin nie jestem sama! Piękne wszystkie, a najbardziej te piegowate! Sama mam w domu skromną kolekcję (4 doniczki). Zgadzam się, że nazwa orchidea jest ciekawsza i tylko tak je nazywam. Czekam na cd!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moni, beda jeszcze piegowato-zebrowate ;))
      U mnie jest w domu jedna, z ktorej zostaly tylko listki ;) Inne dokonaly juz zywota zupelnie.
      Orchidea brzmi tak pieknie poetycko, a storczyk? Ble!

      Usuń
  7. A mi się orchidea taka gruba wydaje ;) wolę storczyka - mały i zgrabny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakoś tak nigdy storczykami się nie zachwycałam. Ale na twoich zdjęciach to one są po prostu piękne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo moze sie im jeszcze tak dokladnie nie przygladalas? Dla mnie sa one piekne w kazdej postaci :)

      Usuń
  9. piękne te orchidee, żebym tylko ja miała rękę do kwiatów!? nasadziłabym kwiatkami cały balkon

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skad ja to znam? Teraz wysialam ziola i warzywka, ciekawa jestem, co z tego przezyje...

      Usuń
  10. Faktycznie orchidee są pięknymi kwiatami jest tak wiele ich rodzajów, ale każde z nich olśniewają swą urodą ;-) Nawet sama mam dwa i w sumie udało mi się zadbać o nie tak, że ponownie pięknie zakwitły i cieszą moje oko większą ilością kwiatów i pędów ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w domu orchidee nie maja szans, jeszcze zadna nie przezyla ;) Dlatego tym chetniej podziwiam je gdzie indziej. I podziwiam Ciebie, ze umiesz o nie zadbac :)

      Usuń
  11. U mnie zaczęły "odżyły" dopiero kiedy rozpoczęłam podlewanie ze specjalnym nawozem w płynie do storczyków i od tego czasu pojawiły mi się w dwóch kwiatach zakupionych jako dwupędowe, trzecie pędy i już nowe kwiaty zakwitły. Czyli nawóz działa i dostarcza im witaminek, których pewnie potrzebowały. A wcześniej powiem szczerze stały około 1 rok bez niczego jak tylko przekwitły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A no prosze, to jest mysl. Raz nawet sprobowalam z nawozem, ale takim uniwersalnym i wszystko uschlo ;)
      Teraz mam w domu tylko jedna doniczke jeszcze, a raczej szklane naczynie z lismi, bez kwiatow :)

      Usuń
  12. co za piękności....! Ja poproszę o jeszcze więcej zdjęć!
    u mnie też już wschodzi to i owo, nie mogę się doczekać świeżego szpinaka z ogródka!

    P.S. Jakie tutaj u Ciebie zmiany! Podoba mi się... tylko dopiero teraz zauważyłam, że nie byłam w czytelni i dlatego mi się nie wyświetlały Twoje nowe posty... Ale już jestem ;) i będę na bieżąco :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurcze, jeszcze wiecej to nie mam... chociaz no dobra, moze poszukam :PP
      Trzymam kciuki za Twoje warzywka, tak jak i za swoje ;)

      Ciesze sie, ze sie podoba, musialam koniecznie cos zmienic :) I ciesze sie, ze bedziesz na biezaco :PP

      Usuń

Drogi Czytelniku, zanim pobiegniesz dalej, pozostaw po sobie komentarz. Pozwól nam porozmawiać, inaczej ten wpis zostanie zwykłym monologiem. A mi zależy na Twojej opinii!